29 December 2006

2006-2007

Jag har inte haft tid eller energi på længe att ta mig an och skriva inlægg. Men jag tænkte ændå summera ihop litet av året som gått, som man nu brukar såhær års.

Januari før ett år sedan ær så långt bak i minnet att jag får riktit koncetera mig før att komma ihåg vad som hænde. Men i stortsett før mig handlade det mycket om SU, eftersom jag då satt som førbundets vice ordførande; vi krævde kvinnisordførandes, Anna-Lena Karlssons avgång med Anna och jag har ett svagt minne att vi också sågade bland annat Maarit Feldt-Ranta i samma veva -vi har fortfarande inte sett några svenska resultat från det hållet...

Lordi har vunnit ESC och Borgå domkyrka har brænts ned. Steffi Wallin har blivit partiordførande och sedan idag också milljøminister.

Jag har lært mig en massa nytt -framfør allt genom SU. Det har den hær høsten varit många utlandsresor och många nya vænner jag træffat. Jag har också haft glædjen att træffa många "gamla" vænner, och mera ær påvæg -Min kompis Walter från mina studier i wien kommer till Finland och hælsa på. :)

Iår ær det førsta gången jag firar nyår utanfør finska grænserna. Jag kommer att fira i Norge -var hær ær ænnu oklart, men det finns några alternativ.
Jag har också fått smaka på traiditonell norsk julmat - sumerar det med två ord gott & fett :)

Det kommande året finns det mycket att uppnå och erfara. Bland annat hoppas jag på att få ihop min kandidat examen om inte førr så senare :) det finns ett riksdagsval att vinna dær jag fortfarande hoppas på att Steffi Wallin blir statsminister. :)
Det återstår att se, men garanterat ær att alla SU:are och SFP:are kommer att jobba hårt.

Jag vill ænnu passa på att ønska alla ett gott valår 2007. Vi ses igen i svængarna næsta år !

1 comment:

Anonymous said...

Gott nytt år! Hoppas du fick ett skoj nyår i Norge. :)
Kram, Melli