07 January 2006

Rösta på sex

Wow! över en halv miljon finnar, för att vara exaktare 600 000, har redan förhandsröstat. Det meddelar YLEs internytt idag kväll. Till en del röstnings ställen var det till och med kö, vilket ju också är ett gott tecken.

Till alla som tvekar och inte har en självskriven kandidat -jag har en kandidat åt er. Rösta på sex! ;)

Det är, citat av min pappa, Laxi-dax som står i huvudroll för SFP i det här valet. Han har gjort ett gediget arbete som MEP och i riksdagen i Finland. Hans valarbete har också varit väldigt enträget.

Så, nu är det dags att gå till valurnorna och förverkliga professor Tuomo Marttilas undersökning: Det blir en andra valomgång!


---

jag vill be om ursäkt på förhand om någon tolkar mitt föregånende inlägg som socialdemokratiskt. Jag vill poängtera att jag i högsta grad är liberal och långt ifrån sosse. Dock är dagens arbetspolitik i vårt samhälle i stort behov av förändring! Och som liberal vågar jag säga att våra universitet är på fel spår, medan yrkesskolornas status bör höjas...

No comments: