18 August 2006

Service, härligt!

Ibland känns det som om mitt liv är totalt händelselöst. Min chef påpekade dock idag att så är ju nte alls fallet. Jag har nåt på G så gott som hela tiden. Till exempel hade jag idag packat ihop ett tajt tidsschema, som nu egentligen var dömt att inte hålla; men gjorde det för att kunna gå i tid o sova och sova länge dessutom. Efter jobbet åkte jag alltså in till Helsingfors för att delta i PNU:s (Pohjola-Nordens ungdomsförbund) redaktionsrådsmöte och därefter till centrum, träffa några kompisar ta en öl fredagkväll till ära och sedan duscha o sova på SU kansliet för att vara pigg för tågresan 7.04 till Nykarleby på lördag.
Nå, så gick det nu kanske inte riktigt. Jag fick problm med nyckeln in till SU kansliet och sms:ade villt omkring mig för att hitta nån med en passande nyckel. Naturligtvis beslöt sig min telefon som en längre tid strulat att sluta samarbeta och tömma batteriet med en gång. Då jag väntade utanför kansliet kom säkerhetsvakten för att låsa hissen och uppmanade mig att ta en kaffe för hon vill låsa. Så jag tog en öl nere på Hullu Kukko medan jag väntade på att få tag på nån, men alla var upptagna med sitt, förståeligt nog; fredag kväll, Helsingfors festspelsvecka, Fyrverkeri FM (som jag har en del åsikter om...!) och vad det nu råkade vara...
Jag beslöt mig för att ställa mig utanför hissdörren för att se om nån bekanting dyker upp, och ganska snabbt kom två säkerhetsvakter dallande. jag frågade om de kanske har befogenheter att släppa in mig vilket de skulle kolla med centralen.

Till saken hör att det itne var helt lätt att få tag i alla uppgifter, eftersom jag inte heller tydligen uppgav rätta personer. Men killen gjorde nog verkligen allt i sin makt för att hjälpa mig och det är jag orerhört tacksam för. Han ringde en mängd samtal till olika personer och till slut fick han tag på förra förbundssekreteraren Calle som gav sitt samtycke till att släppa in mig.
Detta kallar jag service! :) Tack till Securitas!

Ser fram emot en givande helg med förbundsstyrelsemöte, SU i Österbottens sommarträff, socialpolitisk tankesmedja och en massa kul!

No comments: