03 September 2006

Kyliga höstvindar...

Tiden flyger iväg så man har riktit svårt att hänga med.
Sommarjobbet är avslutat och fyra dagar kvar på min praktik på Österreichische Aussenhandelsställe. Det har varit riktit intressant period och kul att igen lära känna nya människor!

Hösten har verkligen kommit för att stanna. det har regnat och varit blåsigt. Synd, då vi med Philip, praktikantkollega, tänkt åka ut och segla. Kräftsäsongen har däremot utnyttjats till fullo så min kräftkvot är mer än fylld. Under den näst senaste kräftisen ute på Hästholmen blev jag och alla andra flera gånger under kvällen attackerade av älgflugor. Det fanns det väl inte förut ute på holmen? Undrar hur de har kommit dit och vad de gör för nytta? Iaf är de äckliga att hitta krypande på huden...

I och med hösten kommer också den efterlängtade flytten till åbo. Till det som skall bli mitt hem och framför allt, där jag har ett eget kök att husera i :) Åbo innebär också studiestart och framför allt går startskottet för verksamhetetn i SU. Jag har mitt första IU möte som ordförande för utskottet, vilket jag ser fram emot. Också miöjötankesmedjan ser jag fram emot, även om det innebär litet mer arbete.

Nästa vecka bär det av till Gävle för att delta i den svenska valrörelsen. Främst skall jag hjälpa Magnus att blil invald i den svenska riksdagen!


No comments: