07 October 2006

Böcker, böcker

Riksdagsvalskandidaten Knytte, i Helsingfors utmanade mig på sin blogg. Läs Knyttes blogg här.

1. En bok som förändrade mitt liv
Det finns många bibliografier och människoöden som påverkat min syn på livet. Inträdesprovsboken av Heinrich Böll förändrade i den grad att jag blev antagen till ÅA där jag studerar :)


2. En bok jag läst mer än en gång
Hitchhikersgudie to the Galaxy var stormbra och tål att läsas flera gånger



3. En bok jag skulle ta med på en öde ö
Naturligtvis beroende på hur länge jag ska stanna där, men tillräckligt läsning åtminstone.



4. En bok som fick mig att gråta
Pojken som kallades "det". Minns inte längre vad författaren heter.


5. En bok som jag hoppas att skulle skrivas
mera finlandssvenskt läromedel!


6. En bok som jag önskar att inte hade skrivits
Oj, det måste jag fundera på..finns säkert men kommer inte på nåt.


7. Boken jag just nu läser
Die Vertraute av Eva Ibbotson


8. En bok jag ska läsa
Anna Karenina av Leo Tolstoi...den står i hyllan o väntar på att bli slukad.


9. Utmana fem bloggaren
Magnus Andersson, Anna B, Miku "den röda ankungen", Gustav och Joffe


..ohoppsan. Joffe hade också utmanat mig. Nå, har ju svarat på bådas utamningar nu.
mera om Storsamlingen senare idag..

No comments: