01 October 2006

Feelispartyt blev Bailut



Det här har varit den mest opolitiska helgen på mannaminne. Fredag inleddes med besök av Philip, kollega från Österrikiska Ambassadens handelsavdelning. Åbo slott och andra turistattratkioner synades. Slottets insida imponerade faktist; jag trodde att det bara var en liten kåk som fått namnet slott. Så var inte fallet. På kvällen gick vi på SU:s feelisparty med Axelbandet och TrrTrrTrr. Bailu kväll med andra ord.

Däremot insåg jag på fredagen att jag glömt hur man pratar om annat än SU och Su relaterat. Och DET är skrämmande. Men även om vi verkligen ansträngde oss på fredagen med Matilda att inte prata om SU och politik så gled vi in på det ämnet ändå...

Jag överväger också att säga upp min husis prenumeration. Eller åtminstone gjorde jag det i torsdags då jag såg paradsidan och sedan slog upp artikeln om "Åbo akademis styrelse i kollisionskurs med förvaltningsdirektör Broo". Må så vara att det funnits missnöje med förvaltningens beredning, och det skall man också kunna tackla -inom styrelsen, inte i pressen.
Men att den nationella tidningen skriver sånt scheit som torsdagens artikel, med både sakfel och innehållsmässigt väldigt dålig journalistik tycker jag är under all kritik! ush.

Det är intressanta val på gång idag också.
Österrike har parlamentsval; framförallt hur det högerradiakal partiet klarar sig är av intresse. Hoppas att Heider anhängare och det österrikiska framtidspartiet skulle höra till förlorarna i valet. Österrikarna saknar också ett liberalt alternativ. Det borde åtgärdas å det snaraste!

Också bosnien har val idag. Det väljs ett presidentråd och parlament. Efter mina erfarenheter i landet är det också intressant att se hur valet utvecklar sig och framför allt hur deras EU intresse fortskrider.


Men jag ska fortsätta njuta av min lediga helg, kanske ta en regnpromenad.

No comments: