16 September 2006

Vi vinner valet!

Nu är jag trött, har Magnus som vana att säga. visserligen misstror jag inte honom en sekund, för han jobbar alldeles enormt mycket för sin kampanj.
Det är jätte kul att se hur det fungerar i Sverige, både organisatioriskt och politiskt. Massor idéer och tankar att ta med hem.

Men det bästa av all -Allianse och Centern går bara frammåt hela tiden. Det hårda arbetet bär frukt. Jihuu :)

Senaste dagarna har vi hållit till i Bollnäs i Magnus hemkommun. Hans mamma har tagit väl hand om oss. Idag lagade hon utsökt lax och äppelkaka. Mums :)
Kommunalpolitikerna blir litet åsidosatta i och med att riksdagskandidaterna tar väldigt mycket utrymme. Det är synd tycker jag.
...kommunalpolitiken där hemma försöker jag också hålla koll på härifrån. Ett väldigt spännande fullmäktige väntar på måndagen. Fast jag litar nog på att både Luoma och Christel får förtroende av fullmäktige, så att vi kan fortsätta med det viktigaste -hålla helsingfors borta från våra skogar, sakttepengar och vår skärgård!

No comments: