29 November 2006

Julgranen kommer åkande

Jag försov mig idag. Hade väckarklockan på men somnade om efter att jag beslutat mig för att stiga upp och vad händer, jo jag vaknar kl. 11.30!! jag trodde inte det var sant, men alla andra klockor visade det samma.

Sedan då jag satt här vid min dator såg jag genom fönstret en mängd polisbilar och undrade vad det nu var för en viktighet som skall transporteras här. Under EU ordförandeskapet har man ju sett er än nog av såna polisparader. Men efter poliserna kom det några lyftkranar, vilket fick mig att höja på ögonbrynet. Efter en noggrannare titt så såg jag en ENORM julgran komma åkande längs östra långgatan. den upptog faktist båda vägfilerna och såg gigantisk ut. Jag antar att den kommer att ställas på torget idag...

I helgen har vi förbundsstyrelsemöte, där jag och Anna får förklara att Lymec (european Liberal Youth) vill slopa capstöden nu på direkten; vilket inte kommer att uppskattas av styrelsen. Men men..vi gjorde vårt bästa för att försvara oss men förlorade...

2 comments:

Johan Ekman said...

ciao bella,

Ja, det är väl svårt för LYMEC som de unga liberalernas röst att inte motsätta sig cap-stöden som ju inte befrämjar frihandeln precis...

Å andra sidan är det lite populistiskt att prata om enorma procentenheter av EU:s budget som går till jordbruksstöd eftersom EU:s budget ju inte t.ex har socialutgifter(vilka utgör ca 40 procent av t.ex. Finlands budget).

Minna Lindberg said...

jo, jag vet. Men de enda som höll med oss var Keskustanuoret, CUF, LUF och Bulgarisa liberalerna. Ja, och esterna efter litet press på dem ;)

Dessutom har redan en motion om det här godkännts på lymec i winterthur förra våren och nu var det "bara" inskrivet i plan of action... *suck* man fajtas med vindmöllorna där ibland...