03 November 2006

Litti & Snö



Vintern är nog verkligen här nu!
Mysigt men kallt och mössan blir vit av snöflingor.

Då jag gick hem från tåget igår tacklades min väska och mina sommar(!!) skor av isklumpar. Jag hade ju packat och klätt mig för 14 graders höstväder i Köpenhamn...

På flyget från Köpenhamn vaknade jag av att nån stod och tittade på mig. Då jag öppnade ögonen såg jag en liten baby stå och skratta åt mig. Jag trodde jag drömde :) Men det var en verklig, söt pojke som hade tråkigt. Sen från mammas famn bakom mig stod han och smilade åt mig. Ett hjärtligt barn. Förälrarna såg litet utländska (inte finska alltså) ut och jag var så sömndrucken så jag fattade inte att säga nåt. Vinkade bara hejdå åt pojken.
Då vi sedan stod och väntade på bagaget med andra UNR:are sa Teo -Kolla det är Jari Litmanen. Han var på samma flyg som vi. Kollar åt hållet han pekar och där står mannen och kvinnan som såg litet utländksa ut med leende babyn i famnen. Hoppsan. det var ju litmanen!! Så, nu kan jag stoltsera med att jag lekt med Littis baby :)

Träffade också på tåget till Åbo en kompis från Peffantiderna. Har inte sett henne på eeeevigheter, så det var riktit kul att prata med henne. Hoppas jag hinner träffa henne igen snart!

Nordiska Rådet var kul men ansträngande. Skönt att vara hemma igen, men mera om det senare.
Nu ska jag med några vänner och se på Marie-Antoinette. Kul!

No comments: