11 November 2006

SU goes Wanha

Igår kväll var det fest på Wanha, Gamla Studenthuset. Svenska Natten.
Före själva festen sammanstrålade både nya , gamla och blivande SU:are på kansliet för att avnjuta skumvin och för att umgås & trycka coola plojknappar inför kvällen. Walla blev nog kvällens plojknappsmästare :)
Festen var skoj och massor bekanta, mest sådana som man verkligen inte träffat på länge. Visserligen varierade "på länge" mellan sedan sommaren och sen gymnasiet.
Bänden missade jag så gott som, för jag hade fullt upp med att mingla och träffa bekanta. Sedan såg jag också en tjej som jag varit barnvakt åt. Shit vad förvånad jag blev men insåg att hon ju faktist blev student förra våren. Hennes min var däremot "VAD gör DU här?!". Snacka om att känna sig gammal...


Heinäluoma har också lanserats till statsministerkandidat. Jag tycker att vår kandidat, Stefan Wallin är bättre. :)




Nåt mindre kul är att min kompis och barndomskärlek (Liuetenant) Gordon från Skottland åker precis nu i dagarna iväg till Irak. Han är, som titeln avslöjar, löjtnant i den brittiska armén. Hans trupp har tränat redan länge, alltsedan våren. Tyvärr blev också hans finlandresa inställd. Kommer att vara fastklistrad i BBC:s Irakspecial ännu mer än förut...

No comments: