14 September 2008

Nya vinder och nya krafter

Förra kommunalvalet gick jag till val med sloganen "nya vindar till fullmäktige" och jag är nog fortfarande på samma linje - det behövs nya vindar, nya krafter och nya tankar i fullmäktige i Sibbo. Självklart också kontinuitet och allt det där, ni vet. Men kommunen har ett stort behov av nytt folk och nya tankesätt. Därför är det i och för sig också välkommet med en ny gruppering inför kommunalvalet - Vårt gemensamma Sibbo.

Men det som också definitivt behövs är föryngring - unga, nya fullmäktigeledamöter. Därför är det bra att se att SFP har flere bra namn på sin lista. Jag ser fram emot att göra ett ungt val i Sibbo!!

Min valwebbsida kommer att öppna snart (typ nästa helg!). Och nu kommer jag att fortsätta blogga aktivt igen efter en mycket nödvändig och givande paus i både politiska sammanhang och internet. Man kan bli ganska ohälsosamt beroende.

Igår inhandlade jag en pärla - Metallicas nya Death Magnetic. Fast idag är det Edith Piaf, La vie en rose och dammsugaren som gäller.

Det är skönt att vara tillbaka :)

No comments: