02 March 2006

Vimse vims

Har nog inte helt koll på mig själv nu. Språkligt.
En massa grejer finns det som jag vill skriva om, men ändå blir det inte riktit av. Varför? ingen aning.
Men mycket beror på att jag har svårt att förmuelra mig. Va? jag då? Mig som alla där hemma blir trötta på pga min "besserwisserspråkrättarattityd"...ja, men man blir väl halvspråkig.

Varje dag talar jag
Svenska
Finska
Tyska

Varje dag skriver jag på
Svenska
Finska
Tyska

Varje dag tänker jag på
Svenska
Finska
Tyska


Jag tror det här är det tillståndet tvåspråkighets motståndare kallar för halvspråkig. Det är nog av största vikt att göra nåt åt det här. kanske åka till ett tyskspråkigt land. Är trött på att mitt uttal blivit hullut dåligt.


Finns det nån politisk poäng här?
Nej. Måst det? Ja. ok. det kommer en annan gång...

No comments: