08 May 2006

Nya krafter i SU fronten


SU kongressen samlades i Tammerfors förra helgen, och oj vilken kongress det blev.
Bland annat står vi för att Finland borde ansöka om fullvärdigt medlemskap i Nato, ha en allmän värnplikt för både kvinnor och män och också borde sexköp kriminaliseras. Tack för det mina vänner.


Anna Bertills valdes till ordförande igen, och jag är glad att det är just hon som fortsätter. Anna har varit SU:s frontfigur hela året, men framför allt under den senaste tiden har hon satt sprätt på saker och ting. Bra! :) jag trivdes gott med att jobba med Anna och Anders och Mats. jag har lärt mig så mycket under min period som vice ordförande och trivdes i den uppgiften. Litet vemodigt känns det som, man hade ju just blivit litet varm i kläderna. Men samtidigt så vet jag att jag gjorde rätt beslut, och skall ge utrymme åt andra att stiga fram. Jag måste väl studera lite också, tror jag bestämt. Så lycka till Joffe och Petra, nya vice ordföranden.


Tack till ALLA som gjorde en insats i denna kongress och framför allt till alla i den tidigare förbundsstyrelsen som gjorde året oförglömligt!

No comments: