03 July 2007

sommarpaus

det blir litet sommarpausandet i allt politicerande. Sibbofrågan och många andra aktuella frågor som nog funderas på och diskuteras kring i all oändlighet, men det blir sällan tid att sitta vid datorn. De senaste dagarna har jag varit ute på villan och njutit av finska sommarvädret; allt från mulet, kallt, stormigt, åskväder, hetta, bleke, mitt emellan och hagel. Imoron bär det iväg till västligare skärgården, där jag ska segla dulcinea med syrran och simon.

Ett svar på insändarstormen kring Sfp:s linje om homosexuellas adoptionsrätt kommer nog att skickas in. Då jag gick igenom tidningarna här hemma ikväll blev jag riktit förbannad, skrev ett svar som nog behöver läsas igenom imoron, innan jag skickar in det :)


På bilden förutom några gästande motorbåtar, dulcinea som alltså ska seglas, brorsan och jag som seglar hans 29er och vingbåten som syns i bakgrunden. Vingen har jag inte sjösatt nu på ett par år - men kanske det snart sku bli dags igen.

No comments: