21 July 2007

USA - tankar

Ser man på. USA ber om hjälp av FN i sitt "krig mot terrorism" i Irak. Det är på tiden att man gör något åt katastrofen i både Irak och Afghanistan. Temat kring president Bush's administration och framförallt Irak har varit en het potatis under de senaste dagarna här i Dallas. Man har insett, som bland annat general Weasly som pratade här på IFLRY igår, att världen behöver USA men framförallt att USA behöver resten av världen. Så, då är det nog så dags att be om hjälp av FN.

Igår lyssnade vi också till senator John Edwards tal på YDA kongressen. Jag tycker det är fint att han verkligen tog sig tid att besöka ungdomsförbundets kongress. Enligt vad jag hört har alla kandidater blivit inbjudna men Edwards var den enda som tackade jag. Det är många här från iflry som börjat tvivla på att Demokraterna faktiskt skulle vara liberala och speciellt efter Edwards tal formades en hel del frågetecken i mitt huvud. Men man måste också se till hela partihelheten, som är fullständigt annorlunda än vad vi är vana vid - två partier som ska rymma hela mångfalden av ideologier som vi har delat in i många partier. Så trots frågetecknena tycker jag att det enda rätta iflry kunde göra var att välkomna YDA som fullvärdiga medlemmar i organisationen.

No comments: