29 August 2007

budgetmangligen

Imorgon ska regeringen samlas till budgetmangling. Centern vill ta in sänkningen av matmomsen redan till 2009, vilket inte bl.a. de gröna vill. Jag håller med Cronberg (för en gångs skull) i att jag tvivlar på att en säkning av matmomsen kommer att synas i konsumentens plånbok. Det finns stor risk för att sänkningen av momsen endast syns i företagens bokslut...
Finansminster Katainen ändra fordonsskatten, de grönas Cronberg, arbetsministern, tycker att man ska sänka dieselskatten. Jag tycker man istället borde uppmuntra folk att köpa nya, miljövänliga bilar. Det gynnar framför allt inte dem som bor på landsbyggden, och inte har andra alternativ än att åka sin egen bil att öka skillnaden mellan besin och dieselskatter.

Idag insåg jag att hösten har kommit. Det är ruskigt, regn i luften och för första gången på länge tog jag på mig en jacka då jag dallade iväg till kansliet. Egentligen gillar jag hösten - luften blir frisk (som allergiker gillar man det :)) och man får mysa under filten hemma på soffan. Ikväll ska jag mysa hemma hos min kompis Annika, som jag inte träffat på evigheter. Det ska bli skoj!

No comments: