26 August 2007

VargHoneLoppet, thaimassage och söndagsöppet

Igår speakade jag på VargHoneLoppet i Sibbo. Det var riktit kul, även om det pga arrangemangen inte blev så mycket jag snarvlade i mikrofonen. Inte för att det nu skulle vara hela världen:) Helena Ahti-Hallberg, som också dansade i TV showen Tanssii Tähtien Kanssa, var på plats med några dansflickor och -pojkar och dessutom var det hon som startade loppet. Jag sprang också med, men konstaterade då damer i högre medelåldern med lätta steg gled förbi mig, att nu är det nog dags att göra nåt åt konditionen. Detsamma sa Elina som jag sprang med, men hon kunde skylla på att hon röker...

Dagens internytt kommer med en revolutionerande nyhet: thaimassage salongerna erbjuder sextjänster. Det är väl kanske inte någon nyhet direkt - alla vet ju det. Man kan nog sällan gå in på en thaimassagasalong utan att bli erbjuden en "happy ending" som det kallas. Men det som är oroväckande är att polisen inte tänker göra något åt det. För jo, visst, lagstfitningen säger att det inte är brottsligt att sälja sex, så länge inte någon tredje part vinner ekonomiskt på det. Men jag är nog rätt så säker (fast baserar sig nog helt och enbart på fingerspitzgefühl) att de flesta av tjejerna som erbjuder massage nog inte gör det av fri vilja.

Idag är det sista dagen av söndagsöppet. Dumt! Jag tycker igen en gång att affärerna borde få ha öppet då när de vill. Men, däremot så tänker jag utnyttja denna sista söndagsppetdag och försöka hitta en klänning till Ninjas och simons bröllop!

No comments: