10 March 2007

återhämtning

Att återhämta sig från valfesten med enbart 3½ timmes sömn har inte varit det lättaste. Tog bussen till Helsingfors och sen bussen till Sibbo. Och igen träffade jag på trevliga och vänliga busschaufförer. Jag tror att chaffisarna på Borgå trafik och framför allt på Koskinen & Pojat sku behöva lära sig nåt av dem jag senast träffat på. Exemplevis; chauffören på Express Bus såg min väska, som var fylld med SU tarror och en tygkasse med SFPs logo på och vad händer? Jo killen börjar snacka svenska med mig, trots att han tidigare pratat finska!! :D

Är också lättad över att jag nu inte med mamma är den enda som glömmer saker och ting i vår familj. Körde nämligen mamma och pappa till flygfältet, för dom ska på skidresa och den vägen fick jag bilen. Väl efter incheckning och tagna foton, inser pappa att han ju har fel rock på sig. Han hade tänkt ha skidrocken på och han står nu i sin kappa. Vi körde racerfart tillbaka till Sibbo. på vägen kom mamma på några andra nyttiga saker som vi också kunde ta med oss. Och så fick vi åka tillbaka igen... Tur att inte bara jag glömmer allt som sagt :)

Nu samlas Familjen SU i Nyland hemma hos mig. Vi ska äta lasagne och dricka vin. Sen blir det kampanj på lokala barer :D

No comments: