09 March 2007

utmanad

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

hm..här några sanningar om mig då:

1. jag somnar 5 av 7 kvällar i veckan framför tv:n

2. jag har "plotat" i Borgå å. Tur att mamma höll om min arm så jag inte föll i helt. Fick gå hela förmiddagen med blöta kläder...Där ser ni, motorbåtar har alldeles för smala däck.

3. jag är livrädd då jag träffar nya människor och ska äta med dem, att jag ska fälla allt i a) famnen på mig själv b) på bordet eller ännu värre c) på den andra

4. När vi plockade blåbär som små brukade jag fylla burkens botten med mossa eller kottar. Jag hatade att plocka bären men mamma ville ha hjälp. Hon betalade 5 mk åt oss per liter. Ibland när jag faktist plockat en hel liter och välte sen hela burken brukade mamma tycka så synd om mig att hon betalade ändå. Snällt tycker jag.

5. jag skulle kunna spenedera resten av mitt liv i den finska sommaren på en segelbåt. tja..i alla fall nästan resten av mitt liv

6. jag skulle allra helst åka till oslo och ingen annan stans just nu :)

Utmanar i min tur:
Linda Felixson
Melli
Gusticus
Jonas Rask
Knytte
Frida

No comments: