05 April 2007

hjärtat i halsgropen

Jag läste litet nyheter på BBC och en pytteliten rubrik " 4 UK soldiers killed in Iraq" fångade min blick. Hjärtat började slå extra hårt och händerna svettades då jag läste vidare. Dessa fyra soldater har dött av en bombattack under ett uppdrag i närheten av Basran. Gordon, min skottska vän, är stationerad i Basran och rör sig i områdena där omkring. Efter litet research, med hjärtat i halsgropen och paniken stigande kan jag konstatera att han högst troligt inte är bland de fyra som var i den bombaderade bilen -han hör i alla fall inte till den bataljonen. Men det fanns ett stort antal skadade och det oroar mig fortfarande. En enkel sak som att posten nog inte längre kommer fram och framför allt går den inte ut från irak (endast ett av en mängd brev har kommit fram..) visar att situationen har åtminstone inte blivit bättre.

..ska fortsätta söka information och försöka få kontakt till Gordon!

På bilden en grupp från Alamein Coy under träning i Otterburn före de åkte till irak. Gordon nere, längst till höger

No comments: