28 April 2007

kongressnervositet

På fredagkväll tog jag pappas bil och körde iväg mot Borgå för att delta i kretsens minikongress. Dock måste jag sedan korrigera mig, som pappa skarpt påpekade:
"Illby är inte Borgå. Det är ju Illby". Vilket sedan dessutom visade sig vara Siggböle. Jag måste nog å det snaraste ta ännu flera rundor i svenskfinlands byar för att lära mig dem alla :) På vägen hittade jag också många postlåder som hade varit kul att lappa - riksdagsvalskampanjen lever färskt i minnet ännu.

Nåjo, då jag anlände på kvällen var vårmötet redan effektivt avstökat och middagen stod nästa på tur. Det var många för mig nya killar och tjejer där, så litet namnlekar och annan lärakännavarandra-verksamhet behövdes. Många entusiastiska unga, som förhoppningsvis alla kommer med till kongressen! Några som också kommer att ställa upp till förbundsstyrelsen. Riktit skoj :)

Under lördagen gick vi igenom alla motioner och politiska program, vissa blev det häftig debatt om, medan vi var förvånansvärt eniga om andra. Många av de häftigaste meningsutbyten skedde nog mellan mig och kretsordförande Alexander Grandin. Jag hoppas förresten att Ade fortsätter som kretsorförande ännu ett år till, trots att han ska rycka in i statens tjänst till Dragsvik.

Nu ska jag hjälpa mamma med att tvätta litet fönster och sen åka tillbaka till Åbo. I nåt skede måste jag ju hinna införskaffa litet grejs inför kongressen också..en ny skojrta, ett par skor kontaktlinser...

No comments: