03 April 2007

pampas, kongress & partidag

jag har överlevt prepampas och pampas nationaldag, trots att jag inte hade någon halare. Visst kände jag mig som en utomjording under dagen och framför allt på Ollis på lördag eftermiddag. Men till kvällen trängde jag mig in i en gammal SU halare och fäste litet SU plojknpappar och vips var jag en i gänget igen :)
Det ver riktit kul att träffa gamla bekanta och goda vänner. Tack Linda och familjen för besöket. Som sagt, jag ska bli "roliga tanten" åt Vilgot sen när han blir litet äldre ;)

Det sista förbundsstyrelsemötet för den här arbetsperdioden är också över och nu gäller det att ta en slutspurt på kongressen i maj. vi får se vad det blir för diskussioner där, eventuellt nåt om polygami hoppas jag. Synd att det sist och slutligen inte blev nån sån motion till kongressen, men jag tycker själv i alla fall att det är fel av staten att bestämma hur många personer jag ska få dela mitt liv med. Vi producerade några motioner till partidagen också. Hoppas vi igen en gång lyckas skapa debatt och framför allt förnya partiets synsätt. Det ska bli kul!

Idag tar vi en sista utvärdering av riksdagsvalet för Nylands del. SEN har vi analyserat klart detta val !

No comments: