26 November 2007

Många bollar i luften

..just nu. Får bara hoppas att inga slinker i golvet! Det är både demonstration för att rädda radio x3m, få riksdagsledamöter på plats (förvånansvärt smidigt gick det trots allt...) Så nu kommer Kimmo Sasi, Mikaela Nylander, Tommy Tabermann, Päivi Lipponen och Mikko Alatalo att vara på plats och ta emot adressen med redan långt över 7000 namn. Oc h vad händer då jag försöker printa ut, jo det mesta bara skiter sig. Så får försöka på nytt imorgon med nån teknisk suport på plats istället.

Försökte också boka biljett till Sarajevo, via Wien. Det ska bli SÅ kul att träffa alla gamla och nya bekanta! Miki ska jag förhoppnisvis få sova hos, gå på Darkos koncert och få njuta av hans orgelspel och sång. Philip ska väl hinna med en öl och Lukas sowieso. Förhopppningsvis också Manuel, Manfred, Petra och andra från pädak. Jeij! :)

Fast före det ska vi försöka ta oss till Petroskoi. Det är fruktansvärt att höra vad allting som händer på andra sidan gränsen. Oppositionspolitikerna har en oerhört tuff sits och det är nu eller aldrig som de behöver vårt stöd!
Det är hemsak saker som hänt där under helgen; Yablokos första kandidat i Dagestein, Farid Babajev, har blivit skjuten till döds. Yablokos ungdomsorganisaions ordförande blev misshandlad och ligger på sjukhus... Det blir inte en lätt match att få visum till det landet men jag hoppas att det går vägen!

Men nu först ska jag hem och förbereda mig inför morgondagens manifestation där vi hoppas på att få gehör hos både Jugner, Frankenhauser och Förvaltningsrådet!

No comments: