02 November 2007

nordisten i mig fortsätter...

Nordiska rådet avslutat och jag har äntligen röjt fram litet rum på skrivbordet så att jag får fram datorn. Mycket får man ändå inte gjort då man känner sig som om man hade ena foten i graven redan.

Det nordiska fortsätter jag med i alla fall; det är tragiskt att se hur ett samhälle utvecklas i en så negativ riktning som Grönland. Danske Folkepratiet har nu gått ut och sagt att man borde inskränka, ja rentav ta bort helt och hållet, det Grönländska självstyret för att kunna åtgärda de sociala problemen på Grönland. Jag personligen är inte övertygad över att just det är rätta metoden, men det som är säkert är att någonting måste verkligen göras. Det kan inte fortsätta som det gör! Jag hoppas frågan debatteras i den danska valrörelsen och att man försöker finna lösningar. För Grönland är trots allt en del av Danmark och då har man också ett ansvar att se till att utvekclingen inte går längre i den riktning som den redan nu gjort.


GHär hemma har regeringen har äntligen satt igång med fiffg skattepolitik :) (jfr matmomsen, som ju inte var nån hit i SU:s led) Bilskatten är rätt hög hos oss och det är nog bara att göra det mer attraktivt att skaffa sig en miljövänlig bil som folk faktist gör det. Reformen är alltså mycket välkommen!

och ännu mer lokalt är att SFP har anställt en ny regiondirektör - Max Jansson. Välkommen med i gänget :)

No comments: