07 April 2008

Jag kandiderar för omval

Idag skickades detta pressis ut, om att jag kandiderar för omval för SU:s förbundsordförande. Jag har också en medkandidat, Oscar Ohlis. Så det blir en spännande kongress, har jag på känn :)

pressiset:

Efter ett år som förbundsordförande kandiderar Minna Lindberg för omval. Hon blev vald på SU:s kongress i Kristinestad i maj 2007.

- Mycket har hänt under året men jag vill gärna fortsätta med speciellt kommunalvalet, säger förbundsordförande Minna Lindberg. Ett år är en kort tid och därför vill jag gärna lotsa SU ytterligare ett år och fortsätta utveckla förbundet.

Unga ska välja SU för att vi är en liberal maktfaktor att räkna med. Det blir man genom långsiktigt arbete både politiskt och inom organisationen

- Mina mål för det kommande året är att fortsätta jobba för att SU skall vara en livskraftig och seriös aktör i den finländska politiken, med egna politiska muskler som för förbundet vidare, fortsätter Lindberg. Dessutom är målet att föra ett sjudundrande kommunalval i oktober och få minst en SU:are vald i varje kommun där vi har ställt upp kandidater.


Svensk Ungdom har sin 65:e förbundskongress i Helsingfors den 18-20.42008

No comments: