16 December 2007

ett flyg kommer lastat,,,

med liberaler. Så kändes det i alla fall då det lilla Fokker planet steg i luften från Sarajevo idag. En massa IFLRY liberaler ombord, precis som på så många andra flyg under olika tider på dagen. Alla iflry delegater flög till var sitt hem - vissa flyger nästan 30h medan andra mycket kortare. Min resa är också rätt så lång men hellre så än att man får rusa med hjärtat i halsgropen med tvivel om att man alls ska hinna med sitt plan eller inte. (fick tillräckligt av sånt då jag flög till Sarajevo...!)

Jag måste säga att jag är nog mer än nöjd med vårt rökförbud i Finland. Jag var nog emot ett totalt förbud från början men nu då man vant sig vid det och åker till ställen där man inte har det, känns det direkt jobbigt. I wien gick det ännu an, då man knde välja rökfria bord, där man nu klarade sig i alla fall någotsånär. Men i Bosnien får man röka precis överallt och det gör de också. och i mängder. Allt stinker och man känner sig som om man rökt själv också då man andats den luften så länge. Skönt att komma hem till fräsch luft :) Maten i Bosnien är också en sak för sig... :) Gott men flottigast i stan! Blev ingen C^evapi den här gången men istället mängder av traditionella Pita med Burek och Sirnitzja (eller hur det nu sen stavas?)

POlitik hann vi ocskså diskutera och framför allt mygel om LYMEC's kommande styrelseval om några månader. Det finns några klara kandidater men jag hoppas det kommer fler ännu. Framför allt borde det bli fler presidentkandidater då det nog är den absolut viktigaste posten i organisationen!

...men nu tar igen batteriet slut och flyget går väl också småningom så det är väl bäst att söka sig till gaten snart. Nästa vecka finns jag igen äntligen på kansliet så det är bara att komma och säga hej och dricka en kopp kaffe :)

No comments: