24 December 2007

God Jul!

Nu är det nog dags att stänga av datorn och börja njuta av julledigheten, julfriden och mammas mat. Ute är det bara så regnigt och duggigt att det är svårt att hålla kvar julstämningen då man ser ut genom fönstret. Men mamma har pyntat huset och dukat så fint, så så länge man håller sig borta från fönstren är det riktit juligt :)

Snart ska vi gå till kyrkan och sjunga julsånger - skumt att jag varit mer i kyrkan sen jag skrev ut mig än jag varit typ nånsin förut. Men då det nu ska giftas sig och koncertas i kyrkor så får man ta skeden i vacker hand och gå dit. Visserligen brukar det ju vara trevliga tillställnignar. Och ikväll hoppas jag på att träffa många bekanta ansikten man inte hunnit önska en god jul åt ännu.

Julen är nog fin med sina traditioner som man ha ri familjen. Och traditionerna ska man nog inte ändra på - förra året hade vi ingen julbastu och knorr blev det direkt. Det ska ju vara så. Ett annat år gick vi i kulkyrkan på finska julbönen och det var ju inte alls samma sak, så det var nog bara en engångs företelse. Visst måste man pröva på annat, ibland är det mer lyckat ibland mindre. Men julen är för mig nog vissa traditioner, tid tillsammans med familjen och juldagen tilsammans med vännerna.Och så ska det förbli. :) Bara snön kan man inte påverka själv...

God och fridfull jul till alla!

1 comment:

Marc Arza said...

Free Fouad Al-Farhan, Saudi blogger detained by the Kingdom police.

Send an e-mail protesting to the Saudi ambassador in Brussels, find the text here: http://catalunyafastforward.blogspot.com/2008/01/llibertat-per-fouad-al-farhan-blocaire.html

Freedom!
Marc Arza
www.catalunyafastforward.blogspot.com