17 December 2007

Julstämning

Svensk utveckling glöggar här på kansliet så det är full stuga. Live musik och glöggdoft kommer ändra fram till mitt rum. Man får riktit julstämning här :)

Mindre trevlig stämning är det på den politiska arenan i Ryssland. Putin tänker bli premiärminister *om* hans kandidat i presidentvalet blir vald den 2 mars. Vad som sker om Medvedev inte blir president, så får vi väl se. Men det är nog mer än tydligt att Putin i så fall på sätt eller annat tänker ingripa. Eller kanske inte han inte alls behöver ingripa om man kan påverka valresultatet på annat sätt..? Jag fick idag besök av en rysk journalist som jobbar här i Finland för en tidgning "Tribuna". Han var mycket intresserad av att höra om ungdomssamarbetet mellan finland och ryssland. Mycket ville han också veta vad vi tycker om bilateralt samarbete på högre nivå, men det har jag inte så mycket själv perosnligen med att göra. Får se om det blir nån artikel av det, han menade att det mera handlade om att "få bakgrundsinformation". Men det är kul att de intresserar sig för ungdomssamarbetet. För som jag också nämde åt journalisten så är det ju så att ett gott samarbete bygger på en längre relation - och om man börjar i ungdomsförbunden så bygger man på det goda samarbetet.

På tal om samarbete så ska jag ta en titt in hos Svensk Utveckling och glögga litet :)

No comments: