25 September 2007

Turnén avslutad på ollis

Idag avslutade jag ordförandeturnén i Österbotten - var annanstans om inte på Ollis. Jag hade avtalat med killarna att träffas där och sen råkade där vara en massa andra bekanta. Ekblad konstaterade att "nu är det ju precis som förr. amn märker ju inte ens att du varit borta". Jag saknar nog Vasa! 

Det var en fin dag i Karleby och Pedersöre idag. Vi träffade en massa nya, aktiva engagerade ungdomar i karleby både elevrådsaktiva och ungdomsfullmäktige - och flere som var intresserade av SU så det ser nog fint ut där. Samma gäller Närpes; många ideér och ivriga tjejer, så nu gäller det att sätta igång. :) 

Ska sova hos Mullis inatt hon har varit snäll och lagat kvällste och fixat för mig. Och imoron bär det av med u-lands tåget till helsingfors. Jag hoppas att tåget går imorgon också, så man slipper tjafsa av och an på en massa olika stationer med försenade tåg... Och på torsdag åker jag iväg till Åbo :) Vi ses i den gamla Hufvudstaden! 

No comments: