07 January 2008

Uusi vuosi - uudet kujeet

Jag har haft litet dåligt samvete för att jag inte skrivit eller reagerat på något sedan julen. Men det har varit så skönt att vara ledig och få vila ut mellan varven. Det blev rätt så hektiskt där på slutet förra året...


Det finns några saker som jag för förra årets del tycker är nämnvärda - även om jag från och med nu blickar frammåt.
Naturligtvis är det ena jag tänker på riksdagsvalet! SU gjorde ett stormbra val, sfp likaså. Det finns ännu bättringar att göra i både Helsingfors och Nyland, men det är andra satsningar som partiet behöver göra. Men man kan inte heller i all evighet skylla på Niinistö effekten. Jag hoppas att de nya kontaktcheferna i Nyland, Minna och Annika, tillsammans med regiondirektör Max - och naturligtvis också de som inte är nya!, fixar fältet inför kommunalvalet.

No comments: