15 June 2007

Barns välmående kan inte ställas emot adoptionsrätten!

Fösta natten i egen säng i eget hem var nog bra. Det är skönt att äntligen ha det mesta under kontroll. Bara jag får införskaffat saker som gardinstång, digibox, internanslutning, dörrmatta och litet annat tjafs så kommer det nog att bli hur bra som helst. Säng är det viktigaste och nu har jag det :)

Jag har idag underhållit mig med att göra några quiz..Enligt en så är min mentala ålder över 50 år (!!) och om jag skulle vara någon från mumindalen så skulle jag vara Snusmumriken. Om jag var en princessa så sku jag vara en blandning av Askungen och Pochahontas och om jag skulle leva i Harry POtters värld så sku jag vara en blandning av Harry Potter själv och Ron. Vad man sedan ska tolka ur allt detta är väl att man inte ska tro på sånt här trams. och inte lägga ner så mycket tid på det heller.

Men nåt nyttigt har jag nog också gjort. Nämligen svarat på Peter Östmans insändare i VBL. Nedan mitt svar som jag skickade in idag.


Sfp:s klara linje


I sin insändare i Vbl (14.6) frågar Peter Östman vad Sfp har för syn på familjen och vad som befrämjar familjernas, ungas och barns välbefinnande. Jag tycker SFP: s linje är väldigt tydlig. I Sfp vill man jobba för barn, ungas och familjers välbefinnande, vilket dagsaktuella utredningar visar att verkligen behövs. Dessutom ska man på Svensk Ungdoms initiativ jobba för att utveckla de homosexuellas rättigheter att prövas som adoptivföräldrar. I motionen om rätten till intern adoption godkändes också en skrivelse om att partnerskapslagen ska revideras så att den på alla punkter motsvarar äktenskapslagstiftningen. Östman har tyvärr nu fått våra tydliga linjedragningar litet om bakfoten för i sin insändare blandar han ihop dessa två helt skilda politiska beslut, som varken kan eller ska ställas emot varandra! Det är väl naturligt för ett politiskt parti att locka till sig så många väljare som möjligt. SFP och Svensk Ungdom gör det genom att vara rakryggade och öppna i politiska linjedragningar

No comments: