29 June 2007

post äetsä

Då var den roadtrippen avklarad med hedern i behåll. Visserligen tog vi taxi istället för att lifta från Äetsä till Vittis (även bekant som Huittinen på det andra inhemska),vilket jag tyckte man borde gjort. Nåväl,vi kom fram i ösregnet även med taxi och fick dessutom husrum på Societetshuset i byn -ja en liten by var det. :) Bilder och säkerligen några anekdoter finns tillgängliga på expeditionaetsa.blogspot.com


Stormen viner utanför fönstrena. Jag är ute på Hästholmen i skären och lånar pappas dator och modem. Hade helt glömt hur långsamma dehär telefonmodemen är :) Men det är ändå ganska mysigt påvillan - trots att jag är ensam på hela holmen.

Jag tog idag också en snabbis till Tuska festivalen. Men biljetterna var ju slutsålda så det blev bara litet strosande runt där. Många väldigt förvånade och/eller nyfikna turister stod där och fotograferade heavymetallisterna. Om alla planer går som tänkt så får jag ändå se Stratovarius, antingen på söndagens tuska eller på ruisrock. Vilketdera det blir avgör nog vädret ganska långt och om Sanna eller Lotta-Loppan kommer med :)

Gårdagens besvikelse över Sibbobeslutet har inte lagt sig det minsta. Snarare har jag tänkt igenom en del och inser att jag ändå trott att inte regeringen skulle göra nåt sånt här skit beslut. Vapaavuoris äckligt arroganta kommentarer i dagens borgåbladet fick mig riktit sur och hade lust att skriva några svarskommentarer till ministern. Får se, kanske jag gör det ännu. Vapaavuori konstaterar att om några år är det ingen som kommer ihåg annekteringen för alla trivs så bra med den superba lösningen. Där har vappis garanterat FEL! Jag tror att sibboborna, och andra, inte glömmer det här i första taget. Som min mamma konstaterade idag
- Ahdistaa ihan tarpeeksi kulla tästä radiosta (hon sitter i bilen) eli ei tartte nähdä telkkaria tai lehtiä! Ahdistaa, det är precis rätt ord. Och frustration över att man inte kan göra något åt det! Jag hade inte trott att jag skulle ogilla vår borgerliga regering såhär starkt (även om det ju nog också finns bra spelare i laget...)

No comments: