23 May 2007

hört på bussen..

Då jag åkte buss idag från Sibbo till Helsingfors steg ett gäng dagisbarn ombord. Jag satt bredvid och framför några av barnen. Här ett par citat av dem, för tyckte de var så söta :)

"När jag växer och bli gammal som busschauffören då är jag nog gammal. Han e ju nog en gammal mofa" sedan konstaterade flickan bredvid att "flickan i grönt nog också är ganska gammal" ... och jag råkade då ha en grön rock på mig.

"Jag tycker om bussar för dom e så snabba"

"När börjar vi vara framme" frågade en kille efter att vi åkt i ungefär en kvart av den över en timme långa bussresan

"Spårvagnarna funka förr i tiden med hästar. Jag vet för jag har åkt spårvagn"

...därefter lyckades jag mot all förmodan somna, trots barnens entusiastiska rop.

1 comment:

Harri Sieppi said...

Heh, inttitermit on kieltämättä vähän haasteellisia. Helpoksi asiaa ei tee myöskään se, että aina käytetään lyhennöksiä.

Kyllä me VML:ssä ollaan aika pitkälti sitä mieltä, että yleinen asepalvelus koskee jokaista, myös jehovia. Käyn antamassa asiasta lausunnon PLM:ssä ens vk torstaina ja nyt lauantaina jutellaan asiasta vähän hallituksen kokouksessa :).. Siitä tulee taas yks älytön sota, sanoin mitä sanoin.. Tietää taas, että puhelimet soi ja toimittajat riivaavat.

Sulla on hauskoja blogiviestejä, näitähän on hauska lueskella :D..