18 May 2007

Idee utbyte pa CUF stamman

Pa taget hade jag tid att fundera litet pa vad vi fick ut av resan till Kalmar. Det viktigaste av allt aer ju nog att uppraetthalla kontakterna till vara systerorganisationer. Jag blev ocksa sjalv forvanad over hur manga jag kande dar och hur manga som kom ihag mig fran senaste ar. Riktit trevligt!

Men det var inte bara rolig samvaro utan jag gick nog ocksa manga ideer p[ hur vi skulle kunna utveckla var egen organisation och framfor allt var kongress. Det kanns nastan som att var kongress inte hann gora nagon politik alls, jamfort med CUF dar det diskuteras och debatteras i dagarna 4. Det ar det facto kongressen som gor linjedragningarna och da ska man nog ocksa ta sig tid att debattera alla fragor som delegaterna vill. JAg vet att tidsramarna ar valdigt tajta enligt den modell som vi har kort hittills men jag hoppas som sagt pa forandring har.

Sedan gallande FS arbetet sa ser det nog helt annorlunda ut i CUF> Dels har man en betydligt mindre styrelse / 7 ordinarie medlemmar samt presidiet. Inga ersattare och effektivt arbete. Det kanske inte passar som sadant till oss, men det tals nog att funderas pa hur stor gang vi samlas till FS motena. Forbundsstyrelsen ska leda den politiska debatten inom SU och far under inga omstandigheter bli en gummistampel. Pa tal om FS sa blir det forsta forbundsstyrelsemotet nasta helg med den nya styrelsen och det nya presidiet. Kirjais i Aboland ar ett vackert stalle och jag ar saker pa att vi ska hitta passande arbetsformer for aven den har styrelsen.

For ovrigt sa alskar jag Kastup flygfalt. Soaked in Luxury affaren har varje gang haft rea...och jag som inte gillar att shoppa har hittat aven till den sysselsattningen. Sa, jag hinner springa dit ett varv annu innan flyget mot Helsingfors och sedan bilresan mot Abo borjar...

1 comment:

Klingen said...

Det är alltid lika roligt att träffa dig! Synd att du inte kunde vara med och förgylla förbundsfesten

Kram Johan