07 May 2007

regn i amsterdam

...sitter på flygfältet i Amsterdam och väntar på att få flyga vidare till Bukarest. Där ska jag övernatta och sedan kör vi tillsammans med ett gäng från LYMEC till Chisianu, Moldavien, för att delta i en konferans med temat "Life is too short to wait for a visa". Vi kommer också att träffa lokalapolitiker som förbereder sig inför kommande kommunalval. Det anses att nu är sista chansen att bryta den kommunistiska majoriteten innan parlamentsvalet som också förrättas rätt så snart. Även om jag är nominerad till konferansen som internationella utskottets ordförande, så blir det ändå min första SU resa som förbundsorförande. kul :)

Jag har under de senaste 24 timmarna gett rätt så många intervjuer, både till lokaltv i kristinestad, FNB, aktuellt redaktionen och vega östnyland. Den senaste som gjordes om min hemregion kan man höra här.


När jag kommer hem igen så tänker jag sätta upp en lokalavdelnings strategi och åka ut och träffa lokala aktiva. Dessutom ska vi också sätta ihop en styrelse i SU i Sibbo å det snaraste. Så om det finns nån som är intresseraad så kom med. Vi har redan tre väldigt aktiva och duktiga tjejer, Jenny Liman, Jennie Lindström och Sofia Liljeström. Men det finns plats för flera :)

Jag ser också fram emot att se Finland vinna hockey VM på söndagen. Det måste gå vägen den här gånge!
SU:s nyvalda förbundsstyrelse

No comments: