14 January 2008

måndags tankar

Tyvärr blir det ingen finsk representation i OS i sommar i 49er klassen. Det finländska laget var det första som ionte klarade gränse i uttagningarna i förra veckan. Det är synd, för vi har många oerhört duktiga seglare...men denna gång gick det inte som man ville. Silja Lehtinen kommer i alla fall att representera Finland i yngling klassen, så medaljchanser har vi nog :)

I dagens HBL skrivs det också om hur det är så många som hellre tar bilen till flygfältet än att ta bussen. En ny parkeringshall som rymmer över 10 000 bilar ska snart öppna. Och ärligt talat - jag skulle också ta bilen hellre än bussen om jag bodde någon annan stans än i centrala Helsingfors. Speciellt om man flyger t.ex. kvällstid, som jag gjorde i höstas. Planet var försenat och vi landade först mitt i natten. Jag har då exakt två alternativ att ta mig från flygfältet: taxi eller taxi. Inte ens grupptaxi kan man ta, för det måste man boka på förhand. Fullständigt dåligt system så det är nog så dags att få den där tågförbindelsen till flygfältet!

I övrigt blir det en spännande vecka: Sibbo beslutet nalkas, det blir behandling av SU:s politiska program som sedan ska godkännas på kongressen, partistyrelsemöte i slutet av veckan och sedan årets första förbundsstyrelsemöte i Vasa i helgen. Så be ware - SU kommer och gör stan osäker! :)

No comments: