18 October 2007

sista minuten-stress

Gaah...hur kan man alltid lämna allting till sista sekunden? Jag skaffade idag smink och strumpbyxor för helgen, men skor saknas ännu. Hittade inga. Eller jo, ett par skor var perfekta men de kostade ju sedan 145€ vilket är litet väl mycket för min budget och för endast en fest... Så tror jag får nöja mig med mina gamla, något obekväma. Men klänningen är ju ändå så lång att de knappt syns :)

Statsrådet har också beslutat idag att förkorta civiltjänstgöringen vilket är fenomenalt! :) SU påverkade också beslutet genom en srkivelse till Ulla-Maj Wideroos och svenska riksdagsgruppen, vilka ju var i kontakt med arbetsminister Cronberg och andra lagberedare. Det var en orättvisa som behövde rättas till. Sen är frågan vad vi på långsikt vill göra med hela vårt försvar..? Återkommer till det i ett senare skede, efter nästa styrelsemöte för att vara exakt - då kommer vi att diskutera bl.a. detta.

No comments: