17 October 2007

Vehviläinen lyssnar!

*dunk-dunk-dunk-dunk-dunk-dunk-dunk-dunk-dunk-dunk*
*paus*
*dunk-dunk-dunk-dunk-dunk-dunk-dunk-dunk-dunk-dunk-dunk-dunk-dunk-dunk*

...så fortsätter det. Och nej, det är inte innanför mitt huvud utan på våningen ovanför. Det är fullständigt omöjligt att koncentrera sig på något alls på SU kansliet då dessa hamranden dunkar rakt ovanför huvudet. Dessutom hag jag tydligen en "migrän-vecka", vilket i sig gör mig väldigt sensitiv till en massa oljud och ljud överlag. Så snälla, SLUTA HAKKA ovanför mitt huvud!!!


På tal om att hakka, trafikminister Vehviläinen har slutat hakka på ungdomar och föreslår att promillegränsen för rattfylleri skulle sänkas - för alla och inte endast unga chaufförer. Det kan ju nog vara helt okej. Beror på vad hon kommer med förslag, kan tänka mig att det till och med blir nolltolerans. Vilket i sig kanske inte är helt fel, för man ska nog inte dricka då man kör, så enkelt är det. Men det är ändå helt klart att en sänkning till egentligen vad som helst kommer inte att minska på dem som kör väldigt berusade, och som gör det ofta. Men det gläder mig att ministern lyssnat till SU och andra som protesterade att man ska diskriminera unga och tycka att det är okej för äldre att köra berusade.

No comments: