14 October 2007

Sovmorgon

Detvar hur skönt som helst att få sova litet längre idag. Det kändes riktit konstigt att på kvällen lägga väckarklockan på typ 10. Har jag liksom inget annat före det..? En lugn frukost och sen ska jag städa lägenheten. Har ju inte hunnit med nåt sånt på evigheter.
Matilda Flemming och Sara Eriksson på Hanaforum.
På fredagen var jag på Hanaforum med bl.a. Mia Björnberg-Enckell tidigare kretsordförande i Helsingfors och Matilda Flemming förbundsordförande för PNU. Det var en intressant debatt om Klimatförändringen med representanter från Greenpeace, WWF, Finnair och en jurist från Bangladesh. Jag saknade någon som skulle ha representerat dels industrin och dels näringslivet som helhet - inte en sektor som nu flygbolagen. För ställvis blev diskussionen rätt så absurd - Christer Haglund från finnair lät påskinda att cykelns och tågets ekologiska fotspår är större än flygplanets medan Lennart Daleus från Greenpeace Norden förslog att man kan cykla hellre än att flyga. Det är ju inte som att man cyklar till Bankok eller Sao Paolo! mera diskussion om Klimatförändring blir det idag då bl.a. jag och Fredrick Federley kommer att delta i en paneldebatt om hur vi som unga politiker kan påverka klimatförändringen. Det blir intressant!


På bilden Panelen som debatterade på Hanaforum och leddes av Meteorolog Pär

Jag har fått tips om att man borde lägga mer bilder på bloggen, så ska försöka göra det. Har bara inte riktit lärt mig använda kamerafunktionen på min telefon. Jag tror jag borde ta en titt i instruktionsboken....

No comments: